Klachten

Op de Torenpleinschool vinden wij een veilige en open communicatie belangrijk. Het is daarom de bedoeling dat eventuele klachten of zorgen in eerste instantie op schoolniveau worden besproken en opgelost, bij voorkeur in goed overleg tussen ouder(s)/verzorger(s), leerlingen, medewerkers en schoolleiding.

 

In veel gevallen is het het beste om uw klacht of zorg direct te bespreken met degene die het betreft. Mocht dat lastig zijn of niet leiden tot een oplossing, dan kunt u zich wenden tot de directeur.

 

Interne contactpersonen

U kunt ook eerst contact opnemen met de interne contactpersonen van onze school. Zij luisteren naar uw melding of klacht, helpen bij het vinden van een passende oplossing of verwijzen u indien nodig door.

 

Voor de Torenpleinschool zijn de contactpersonen:

Bart van den Eertwegh (aanwezig op maandag, dinsdag en woensdag)
Jaimie Schoemakers (aanwezig op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag)

 

Taken van de contactpersoon:

-        Beschikbaar zijn bij meldingen, klachten of vragen over de klachtenregeling;

-        Eenvoudige meldingen of klachten af te handelen;

-        Iemand indien nodig in contact te brengen met degene die de klacht kan wegnemen; 

-        Indien nodig door verwijzen.


Externe vertrouwenspersoon

Wanneer u behoefte heeft aan een objectieve en onafhankelijke gesprekspartner, kunt u terecht bij een externe vertrouwenspersoon. Deze deskundigen staan los van de school en kunnen u begeleiden of adviseren bij het bespreken van uw klacht.

 

De externe vertrouwenspersonen zijn:

Mevr. Anya Wiersma – ijgenweizer@gmail.com
Mevr. Barbara Wolters – barbara@cvp-plus.nl
Dhr. Jalil Taktak – jalil@cvp-plus.nl


Na ontvangst van uw e-mail neemt de vertrouwenspersoon zo spoedig mogelijk contact met u op.

 

Formele klachtenprocedure

Als deze mogelijkheden niet toereikend zijn, doordat afhandeling van de klacht niet naar tevredenheid heeft plaatsgevonden of door de aard van de klacht, dan kan men een beroep doen op de klachtenregeling.

De regeling biedt mogelijkheden voor het indienen van een klacht bij de directeur, het bestuur of rechtstreeks bij de landelijke klachtencommissie. Bekijk hier de klachtenregeling.

 

PCOUWillibrord is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie voor het Christelijk Onderwijs: Postbus 82324 2508 EH Den Haag Tel: 070 - 386 16 97 email: info@klachtencommissie.org

Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren