Bestuur

De Torenpleinschool is één van de scholen van scholengroep PCOU Willibrord te Utrecht. PCOU Willibrord bestaat uit twee stichtingen: Stichting PCOU (basisonderwijs) en Willibrord Stichting (voortgezet onderwijs).

Scholengroep PCOU bestuurt 30 scholen voor basisonderwijs en speciaal onderwijs (sbo, so en vso) en in Utrecht. De scholen hebben samen ruim 8000 leerlingen en meer dan 1000 medewerkers.

De 13 middelbare scholen voor voortgezet onderwijs bevinden zich in Utrecht, Maarssen, Breukelen, Nieuwegein, IJsselstein en Vianen. Deze scholen omvatten alle vormen van voortgezet onderwijs; van praktijkonderwijs tot en met gymnasium. Er zijn categorale scholen (met één onderwijsvorm) en scholen met twee of meer onderwijsvormen. De scholen tellen samen ruim 11.000 leerlingen en er werken ruim 1200 medewerkers (1.000 fte). ”

Het bestuur krijgt praktische ondersteuning van het bestuursbureau. Daarnaast ondersteunt dit bureau ook de scholen. Onze werkzaamheden hebben uiteindelijk maar één doel: ervoor zorgen dat onze leerlingen het beste onderwijs krijgen dat mogelijk is. Meer informatie: www.pcouwillibrord.nl

pcou

Schoolwebsite door SchouderCom